Σάββατο, 11 Δεκεμβρίου 2010

Το πνεύμα του 2010 στην Ελλάδα, κατά Google

Η Google ανακοινώνει το Ετήσιο Zeitgeist για το 2010, μία ματιά για το έτος που πέρασε, μέσα από την οπτική όλων των Ελλήνων χρηστών. Το Zeitgeist 2010 προσφέρει μία ιδιαίτερη προοπτική επί των θεμάτων που απασχόλησαν τους χρήστες για το 2010, καθώς και των τελευταίων τάσεων σε ό,τι αφορά τις διαδικτυακές αναζητήσεις τους, βασισμένο στη διερεύνηση και ανάλυση των δισεκατομμυρίων ερωτημάτων που γίνονται μέσω της Google κάθε χρόνο.

Το Google Zeitgeist προσφέρει τη δυνατότητα να δει κανείς ποια θέματα αιχμαλώτισαν το ενδιαφέρον του κοινού τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο αλλά και ειδικότερα στην Ελλάδα. Η πληροφορία αυτή βασίζεται σε ανώνυμες, συγκεντρωτικές μετρήσεις αναφορικά με το πόσο συχνά ορισμένα ερωτήματα αναζήτησης εμφανίζονται μέσα στον χρόνο.

Για τους Έλληνες, μάλλον χωρίς να προκαλεί έκπληξη, οι όροι αναζήτησης οι οποίοι κατατάσσονται στην πρώτη δεκάδα με τις πλέον δημοφιλείς αναζητήσεις, αφορούν σε υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης, με το Facebook να αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι πλέον της καθημερινότητας των Ελλήνων, το YouTube, το οποίο έρχεται αμέσως μετά σε προτίμηση, αλλά και στο troktiko, το διάσημο blog, το οποίο ακολουθεί αμέσως μετά σε αναζητήσεις.

Με σειρά κατάταξης, οι πιο δημοφιλείς όροι αναζήτησης στην Ελλάδα για το έτος 2010 είναι :
1.   facebook
2.   youtube
3.   troktiko
4.   hotmail
5.   yahoo
6.   gmail
7.   in.gr
8.   google
9.   meteo.gr
10.   sport24

Στην κορυφή των γρηγορότερα αυξανόμενων αναζητήσεων στην Ελλάδα για το 2010 βρίσκεται το ενημερωτικό site newsit.gr, αποτυπώνουν την τάση των Ελλήνων να ενημερώνονται από τα ηλεκτρονικά μέσα.

Δεύτερη ταχύτερα αυξανόμενη αναζήτηση είναι οι δημοτικές εκλογές που προσέλκυσαν το ενδιαφέρον των Ελλήνων, δεδομένου μάλιστα του νέου διοικητικού χάρτη «Καλλικράτης» που  εφαρμόστηκε φέτος.

Η Eurovision, η ταινία Inception, το ant1 web tv και το patitο feo (το τραγούδι των τίτλων του σήριαλ Patty) στις επόμενες θέσεις καταδεικνύουν το ενδιαφέρον των Ελλήνων χρηστών του Internet για ψυχαγωγική διέξοδο που συνδέεται μάλιστα με ένα μέσο ανέξοδο  όπως είναι η τηλεόραση.

Ταχύτερα αυξανόμενες αναζητήσεις στην Ελλάδα:

1.   Newsit.gr
2.   Δημοτικές εκλογές
3.   Eurovision 2010
4.   Inception
5.   Ant1 web tv
6.   Patito feo
7.   Πανελλήνιες
8.   Ivi Adamou
9.   Πάσχα 2011
10.   Ikea katalogos

Επιπλέον, ενδεικτικό του προσανατολισμού των Ελλήνων καταναλωτών σε αγορές περιορισμένου προϋπολογισμού αλλά και στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι η τάση η οποία σκιαγραφείται για το 2010, που φέρνει πρώτο τον ηλεκτρονικό κατάλογο του καταστήματος Ikea και δεύτερο το ηλεκτρονικό κατάστημα GetitNow.gr στον κατάλογο με τις  ταχύτερα αναπτυσσόμενες αναζητήσεις στο online εμπόριο:

1.   Ikea Katalogos
2.   Get it now
3.   Whatup
4.   Kotsovolos.gr
5.   Carrefour προσφορές
6.   Ricardo.gr
7.   Alfavita.gr
8.   Skroutz.gr
9.   plaisio.gr
10.   bershka collection 2010

Αίσθηση προκαλεί επίσης το όνομα του  Justin Bieber στην κορυφή της κατάταξης με τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αναζητήσεις για ανθρώπους, καταδεικνύοντας την παγκοσμίως αυξητική τάση ενθουσιασμού προς τον νεαρό καλλιτέχνη.
Επιπλέον, η διαχρονικότητα του pac man, ενός παιχνιδιού που μετρά 30 χρόνια φέτος, επιβεβαιώνεται και από της προτιμήσεις των Ελλήνων χρηστών, καθώς κατατάσσεται ανάμεσα στις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αναζητήσεις σε παιχνίδια, λίγες μόλις θέσεις πίσω από farmerama, το παιχνίδι το οποίο φαίνεται να έχει προσηλώσει τους online gamers. Τέλος ο αθλητισμός, δεν θα μπορούσε να λείπει από τις δημοφιλείς ελληνικές αναζητήσεις των Ελλήνων, με τα PrasinaNea.gr να έχουν το «προβάδισμα» από το RedPlanet και το aek365.gr, ενώ στην ίδια κατάταξη, τον πρώτο λόγο φαίνεται να έχουν το Sentragoal.gr και το Gazzeta.gr.

Για να δείτε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Google Zeitgeist σε όλο τον πλανήτη, επισκεφτείτε  την ιστοσελίδα: http://www.google.com/intl/en_us/press/zeitgeist2010/regions/gr.html

Λίγα λόγια για το Zeitgeist

Η Google δημοσιεύει το Διαδικτυακό "Zeitgeist" («το πνεύμα της εποχής») εξερευνώντας τα  δισεκατομμύρια ερωτημάτων αναζήτησης που λαμβάνει η Google κάθε χρόνο. Εκτός από το ετήσιο Zeitgeist, το οποίο τονίζει τις κορυφαίες τάσεις του 2010, η Google διαθέτει επίσης και διάφορα εργαλεία που δίδουν την εικόνα των δημοφιλέστερων αναζητήσεων σε παγκόσμιο ή τοπικό επίπεδο, σε παρελθοντικό ή πραγματικό χρόνο. Το εργαλείο Google Zeitgeist δεν μπορεί ποτέ να χρησιμοποιηθεί για να εντοπίσει μεμονωμένους χρήστες, επειδή στηρίζεται σε ανώνυμες, συγκεντρωτικές μετρήσεις αναφορικά με το πόσο συχνά ορισμένα ερωτήματα αναζήτησης εμφανίζονται στο χρόνο. Τα εργαλεία αυτά είναι διαθέσιμα όλο το χρόνο για αναζήτηση στο: www.google.com/zeitgeist

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου